Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Zanurzony okręt podwodny jest szczelnie zamkniętym kontenerem mieszczącym

Zanurzony okręt podwodny jest szczelnie zamkniętym kontenerem mieszczącym ludzi oraz ograniczone zapasy powietrza. Aby zapewnić załodze dostateczną ilość tlenu niezbędnego do przeżycia, powietrze w okręcie podwodnym jest uzdatniane chemicznie.

Dwutlenek węgla usuwany jest z powietrza chemicznie, z użyciem wapna sodowanego (wodorotlenek sodu i wodorotlenek wapnia). Zatrzymywany jest on w tym procesie w wapnie sodowanym przez adsorpcję połączoną z reakcją chemiczną i usuwany w ten sposób z powietrza. Czasem używa się do tego celu systemów opartych na wodorotlenku potasu bądź wodorotlenku litu.

Przeznaczone do zużycia kasety z wodorotlenkiem sodu ustawione są na przygotowanych do tego celu półkach, zaś zawartość puszek z wodorotlenkiem potasu wysypywana jest do odpowiedniego kontenera. Podczas rejsu w zanurzeniu, wentylator wdmuchuje znajdujące się wewnątrz okrętu powietrze między półki bądź do wnętrza kontenera, gdzie podczas cyrkulacji dochodzi do reakcji chemicznych prowadzących do absorpcji CO2. Jednym z efektów zachodzącej reakcji chemicznej jest wytwarzanie ciepła – ochłodzenie jest sygnałem zakończenia procesu, po czym zużyte materiały zwalniane są do zbiornika odpadów.

Ilość dwutlenku węgla w znajdującym się w kadłubie okrętu powietrzu nie powinna przekroczyć 1% – jego 4-procentowa koncentracja ma wpływ na sprawność załogi, zaś 5% CO2 jest stężeniem toksycznym.
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…