Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

W styczniu 2011 r. dziennikarze "The Economist" udowodnili, że

W styczniu 2011 r. dziennikarze "The Economist" udowodnili, że publikowane przez argentyński rząd prezydent Cristiny Fernández de Kirchner dane dotyczące trapiącej ten kraj inflacji są zaniżone. Wykazali to, posługując się tzw. wskaźnikiem Big Maca (Big Mac Index), mierzącym w dolarach amerykańskich ceny najsłynniejszej kanapki restauracji McDonald's na całym świecie. Odkryli w ten sposób, że argentyński Big Mac w ciągu roku podrożał o 19%, czyli prawie dwa razy więcej, niż sugerowałaby to podawana do publicznej wiadomości stopa inflacji.

Krótko po publikacji artykułu argentyńska filia wielkiej sieci fast foodów praktycznie wycofała kanapkę z kampanii reklamowej, obniżając jednocześnie jej cenę do nieproporcjonalnie niskiego w stosunku do innych produktów poziomu. Pojawiły się sugestie, że do tego kroku argentyński McDonald's został zmuszony przez sekretarza handlu, pragnącego zatrzeć ślady po rządowych manipulacjach. Gdy "The Economist" w lipcu 2012 r. nagłośnił również i tę sprawę, cena argentyńskiego Big Maca po cichu wróciła do normy.
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…