Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Właśnie ukazał się nowy raport

Właśnie ukazał się nowy raport w którym NIK przyjrzał się ekranom akustycznym i sprawdził zasadność ustawiania ich przy nowych drogach. Okazuje się że przez nadmierne trzymanie się przepisów zmarnowano miliony złotych.

Wyraźnym przykładem na rozrzutność jest autostrada A2 z Warszawy do Łodzi. Na 91-kilometrowym odcinku po obu stronach trasy zainstalowano 107 km ekranów akustycznych. Łączny koszt budowy barier wyniósł prawie 200 mln zł (7% kosztów całej inwestycji). Tutaj NIK wskazuje przykład budowy 4,1 km ekranów akustycznych ustawionych równolegle do wałów ziemnych, które pełnią tą samą funkcję. Kolejnym przykładem jest budowa 600 metrów barier w celu ochrony siedliska opuszczonego 15 lat wcześniej. Dodatkowo błędem zdaniem NIK było budowanie barier dźwiękochłonnych na obszarach na których istniały tylko plany zagospodarowania przestrzeni.

Zdaniem NIK przyczyną takiego stanu rzeczy było rozporządzenie ministra TBiGM z 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. W rozporządzeniu o którym mowa znalazły się wysokie normy poziomu hałasu. Kolejne podniesienie normy miało miejsce w 2007 roku. Po zmianach w 2007 roku Polska miała najbardziej rygorystyczne przepisy ze wszystkich krajów Unii Europejskiej, wyższe niż w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…