Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Dzień po Święcie Dziękczynienia przeciętnemu amerykańskiemu konsumentowi

Dzień po Święcie Dziękczynienia przeciętnemu amerykańskiemu konsumentowi kojarzy się z szałem zakupowym. Tak zwany „Czarny Piątek” jest okazją do skorzystania z licznych promocji i rabatów w sklepach stacjonarnych oraz internetowych – przychody generowane tego dnia liczone są w miliardach dolarów. Dlaczego jednak Czarny Piątek jest nazywany „czarnym”?

Na początku lat 80. ubiegłego wieku popularność zdobyła teoria, że tradycyjni sprzedawcy detaliczni przez większość roku generowali straty finansowe (od stycznia do listopada), nadrabiając to jednak z nawiązką w okresie świątecznym, który w Ameryce rozpoczyna się już dzień po Święcie Dziękczynienia. W dawnych księgach finansowych (sprzed ery komputeryzacji) korzystano powszechnie z czerwonego atramentu, aby pokazywać ujemne kwoty, natomiast z czarnego, aby podkreślić okresy, w których generowany był przychód.

W związku z tym Czarny Piątek jest początkiem okresu, w którym sprzedawcy detaliczni przestają generować straty (czerwony tusz) i mogą cieszyć się zyskami (czarny tusz).
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…