Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Lalki marki Fulla, czyli powstałej w 1999 r. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Lalki marki Fulla, czyli powstałej w 1999 r. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich odpowiedzi na amerykańską Barbie. W przeciwieństwie do zachodniego pierwowzoru, przeznaczone głównie na rynki krajów muzułmańskich (choć eksportuje się je również do szeregu konserwatywnych państw chrześcijańskich w Afryce, np. RPA) lalki Fulla ubrane są w niewyzywającą odzież: zależnie od miejscowych norm obyczajowych jest to hadżib bądź przynajmniej zakrywające ramiona i uda bluzki i spódnice.

Inaczej niż ich amerykańskie i europejskie rówieśnice, bawiące się Fullą dziewczynki nie mogą liczyć na to, że ich ulubienica włoży kiedyś policyjny bądź wojskowy mundur, ani na to, że w codziennych perypetiach zacznie towarzyszyć jej przystojny chłopak. W kampaniach reklamowych zwłaszcza na terenie państw Zatoki Perskiej Fulla przedstawiana jest jako wzorowa muzułmańska żona i matka, rozpoczynająca dzień od modlitwy, a następnie udająca się z dziećmi na zakupy do pobliskiego centrum handlowego. Nie da się jej też rozebrać do naga: bielizna Fulli jest bowiem namalowana bezpośrednio na plastiku.
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…