Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Polska prócz zakupu od Fiat'a licencji na samochody Fiat 125p i 126p

Polska prócz zakupu od Fiat'a licencji na samochody Fiat 125p i 126p zakupiła również licencje na kolejowe silniki wysokoprężne. W 1967 roku po nieudanych próbach skonstruowania w kraju kolejowego silnika o 12 cylindrach i mocy ok 1500 km. zakupiono od Fiat'a licencję na silnik kolejowy typu GMT A210 o 12 cylindrach w układzie widlastym i mocy 1700 km. Produkcję tego silnika rozpoczęły zakłady Hipolita Cegielskiego w Poznaniu pod oznaczeniem 2112SSF. Silnik ten montowano w lokomotywach produkcji owych zakładów - lokomotywach SP45/SU45 (12 cylindrów, moc 1700 km), SU46 (12 cylindrów, moc zwiększona do 2250 km) i SP47 (prototypy z 16 cylindrami, moc 3000 km). Silniki te charakteryzowały się awaryjnością (pękanie głowic, ukręcanie wałów korbowych) i wysokimi wymaganiami serwisowymi (wymagały wysokiej jakości środków smarnych i bardzo czystego oleju napędowego).
Na zdjęciu silnik wymontowany z lokomotywy serii SU45.
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…