Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

W połowie lat 90. międzynarodowy koncern tytoniowy British American Tobacco...

W połowie lat 90. międzynarodowy koncern tytoniowy British American Tobacco z powodzeniem wprowadził na polski rynek nową markę papierosów. Jednak cztery lata po powstaniu marki papierosów do sklepów trafiła wódka nosząca tę samą nazwę, gdzie widoczne na etykiecie logo było łudząco podobne do tego, które widniało na opakowaniach produktów tytoniowych koncernu BAT. Należąca do francuskiej grupy kapitałowej Belvedere S.A. marka mocnych trunków powtórzyła sukces rynkowy, korzystając z renomy wypracowanej przez papierosy. Pod koniec lat 90. spółka Belvedere Dystrybucja wprowadziła także do sprzedaży wodę mineralną „Jan III Sobieski”, jednocześnie rozpoczynając kampanię reklamową nowego produktu. Jednak główną rolę w zaistniałym konflikcie między potentatami na rynku tytoniowym i alkoholowym odgrywała wódka.

Za firmą Belvedere opowiedziały się komisje zakładowe NSZZ „Solidarność” działające w wytwarzających napój „Jan III Sobieski” sieradzkim Polmosie oraz warszawskim Koneserze. Tytoniowy holding BAT poparło z kolei Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych „Pro Marka”, działające na rzecz budowania, promowania i ochrony znaku towarowego. Polski Urząd Patentowy uznał jednak, że używanie tej samej nazwy dla produktów dwóch branż może budzić skojarzenia, że marka „Jan III Sobieski” należy do jednego właściciela, przez co urząd nie przyjął wystąpienia producenta wódki o wpisanie do rejestru tej nazwy dla produktu alkoholowego.
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…