
Źródło: www.npr.org
Więcej informacji:
- Dr. Marijuana Pepsi Vandyck uzyskała doktorat z przywództwa w edukacji na Cardinal Stritch University w Wisconsin.
- Jej praca doktorska zatytułowana była "Black Names in White Classrooms: Teacher Behaviors and Student Perceptions" i badała wpływ nietypowych imion na percepcję uczniów i nauczycieli.
- Badała, jak uczniowie z "wyraźnie czarnymi imionami" byli narażeni na brak szacunku, stereotypy oraz niższe oczekiwania akademickie i behawioralne.
- Pomimo presji społecznej i negatywnych reakcji na nietypowe imię, Dr. Vandyck uważa je za źródło dumy i nie rozważa jego zmiany.
- Wzorce i presja związane z imionami były inspiracją dla jej badań, co miało związek z doświadczeniami zawodowymi wczesnego nauczania.
- Dr. Vandyck zaznacza, że zaakceptowanie różnorodności imion w systemie edukacyjnym jest kluczem do efektywnego nauczania i budowania relacji.
- Jej historia i postawa są przykładem odwagi i wytrwałości w obliczu społecznych uprzedzeń związanych z imieniem.
Komentarze