
Źródło: autoblog.spidersweb.pl
Więcej informacji:
- Tempo 30 wprowadzane w Mediolanie miało przynieść ciszę, płynność i bezpieczeństwo, ale analizy wykazały brak korzyści.
- Symulacje nie uwzględniały potencjalnych wypadków, a skupiały się na prędkości i emisji spalin.
- Przy ograniczeniu do 30 km/h, średni czas przejazdu wzrósłby o 2 sekundy, ale przy pełnym wdrożeniu aż o 1,5 minuty.
- Zwiększenie czasu przejazdu oznacza większą emisję spalin, a pojazdy przy 30 km/h emitują więcej zanieczyszczeń niż przy optymalnej prędkości 70-80 km/h.
- Emisja CO2 wzrosłaby o 1,5%, ale pyły zawieszone PM aż dwukrotnie, co jest znaczącym problemem.
- Dotychczas brakowało przedwstępnych badań, a decyzje o wprowadzeniu takich stref opierano na przypuszczeniach, że "powinno być OK".
Komentarze