Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

7 marca 1966 r. 37 lot AV 1 pokazał, jakie przeciwności losu może pokonać...

7 marca 1966 r. 37 lot AV 1 pokazał, jakie przeciwności losu może pokonać para doświadczonych pilotów testowych. Pilotem był Van Shepard, a drugim pilotem Joe Cotton. W połowie zaplanowanego lotu oba systemy hydrauliczne zaczęły szwankować. Shepard szybko zawrócił samolot do bazy, podczas gdy Cotton wysunął podwozie.










Nie zapaliły się żadne zielone wskaźniki, a wkrótce potem samolot asystujący poinformował, że wystąpiły problemy z obydwoma zestawami podwozia głównego. Po lewej stronie podwozie nie opuściło się całkowicie, zanim obróciło się zgodnie z kierunkiem jazdy, pozostawiając tylne koła wyżej, a nie niżej, niż przedni zestaw kół. Ani system awaryjny, ani zapasowy nie rozwiązały tego problemu.















Po tym, co musiało wydawać się godzinami spędzonymi w kokpicie, inżynierowie na ziemi przedstawili pilotom swój plan. Shepard miał wylądować Walkirią na wyschniętym dnie jeziora w Bazie Sił Powietrznych Edwards. Po przejechaniu prawie trzech mil po dnie jeziora, XB-70A zatrzymał się, zjeżdżając o blisko kilometr w prawo i obracając się o 110 stopni. Tylko rozmiar dna jeziora umożliwił to lądowanie.
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…