
Źródło: gazetawroclawska.pl
Więcej informacji:
- Droga ekspresowa S3 kończy się przy węźle Lubawka i przez lata nie zostanie przedłużona do Czech z powodu braków finansowych po stronie czeskiej. Czesi potrzebują 13 miliardów koron na jej budowę.
- Polski odcinek S3 jest ukończony, ale nieużywany i zamknięty, stając się potencjalnie najdłuższym nieużytkowanym odcinkiem drogi ekspresowej w Polsce.
- Czesi nie spieszą się z budową drogi D11, która miałaby połączyć S3 z Pragą. Wykonawcą miał być polski Budimex, ale został usunięty z przetargu, co opóźnia proces budowy.
- Planowane zakończenie czeskiej drogi D11 do 2027 roku wydaje się obecnie nierealne, a bardziej realistycznym terminem ukończenia jest rok 2028.
- Po ukończeniu D11 podróż z Wrocławia do Pragi mogłaby trwać około 2,5 godziny, co znacznie przyspieszyłoby komunikację między miastami.
- Pomimo braku autostrady, Czesi korzystają masowo z polskiej S3, szczególnie w okresie wakacyjnym, choć do granicy dojeżdżają lokalnymi drogami o niższej jakości.
- Kierowcy będą zmuszeni do korzystania z obecnych lokalnych dróg przynajmniej przez kolejne 4 lata, zanim ewentualnie zostanie ukończona czeska autostrada D11.
Komentarze