
Źródło: academichelp.net
Więcej informacji:
- W 1982 roku serii testów SAT pojawiło się problematyczne pytanie z matematyki dotyczące liczby obrotów jednego okręgu wokół drugiego, które zostało źle zrozumiane przez wszystkich uczestników, w tym twórców testu.
- Pytanie to opierało się na paradoksie obrotu monet, gdzie okrąg obraca się więcej razy niż intuicyjnie się podejrzewa, co było kluczowe dla zrozumienia błędnego odpowiedzi na pytanie.
- Faktyczna poprawna odpowiedź na pytanie nie była zawarta w opcjach do wyboru, co sprawiło, że rozwiązanie twórców testu również było niepoprawne.
- Tylko trójka spośród 300 000 uczestników zauważyła błąd i zgłosiła to do College Board, co doprowadziło do uznania jego istnienia i anulowania pytania.
- Zdarzenie to spowodowało niewielkie zmiany w wynikach testu, mimo to mogło mieć znaczący wpływ na przyjęcia na uczelnie i stypendia studentów.
- Na podstawie tego przypadku wysunięto wnioski dotyczące potencjalnych wad i nieścisłości w standaryzowanych testach.
- Zasada obrotu monet ma także szersze zastosowanie, w tym w astronomii, przy różnicowaniu dni słonecznych i gwiazdowych.
Komentarze