Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Szukaj


 

Znalazłem 52 takie fakty
10 stycznia 1964 roku w ramach testów jeden z samolotów B-52H wyposażono w dużą liczbę czujników i wysłano go na testy obciążeniowe konstrukcji płatowca, poddając samolot skrajnym przeciążeniom.

Po zakończeniu prób, gdy samolot wracał do bazy, wpadł w turbulencje
 (tzw. turbulencja czystego nieba (ang. CAT: Clear Air Turbulence))
 - późniejsza analiza danych wykazała, że w samolot uderzył wiatr
 wiejący z prędkością 130 km/h.

Wskutek uderzenia wiatru bombowiec stracił cały statecznik pionowy wraz ze sterem kierunku. Na pomoc wezwano inne znajdujące się w okolicy samoloty (pierwszy na miejscu był inny B-52), a następnie poderwano myśliwce F-100. Walcząc z niesterownym samolotem pilot doleciał do bazy i przez 6 godzin krążył w jej okolicy, gdy tymczasem inżynierowie rozważali w jaki sposób wylądować tak uszkodzonym samolotem. Ostatecznie zdecydowano się na przepompowanie paliwa, zmianę parametrów pracy silników, lekkie wysunięcie hamulców aerodynamicznych, lecz zaznaczono, aby pod żadnym pozorem nie wysuwać klap.
Ostatecznie udało się bezpiecznie wylądować i uratować cenne dane pomiarowe z aparatury zainstalowanej w samolocie.