Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Szukaj


 

Znalazłem 97 takich faktów
Skutki katastrofy kolejowej w Kochanówce, 6 maja 1968 r. Podczas przejazdu eszelonu (pociągu wojskowego) przez most kratownicowy nad rzeką Wielopolka koparka BAT-M zahaczyła o jedno z przęseł mostu, powodując zepchnięcie i spiętrzenie przewożonych za nią na platformach ciężarówek (w sumie ośmiu)
 i kutrów holowniczych. W wypadku zginęło 7 kierowców z 13. Kołobrzeskiego Batalionu Saperów, którzy wbrew przepisom podróżowali w kabinach swych pojazdów - przeżył tylko ten
 w widocznej na zdjęciu ostatniej ciężarówce.

Do wypadku doprowadziło zastosowanie podczas ładowania koparki BAT-M na platformę kolejową radzieckiej instrukcji, która uwzględniała szerszą niż w Polsce skrajnię kolejową. Oficer dowodzący załadunkiem został ostatecznie uniewinniony, jednakże karę ponieśli kierowca koparki, oraz dowódca,
 który zezwolił żołnierzom na jazdę w kabinach.