Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
Profil użytkownika

JaroWars

Zamieszcza fakty od: 12 sierpnia 2013 - 20:31
Ostatnio: 19 sierpnia 2021 - 8:26
  • Faktów na głównej: 1011 z 1038
  • Punktów za fakty: 17969
  • Komentarzy: 286
  • Punktów za komentarze: 134
 
[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
7 marca 2018 o 5:10

@yabol428: Z Wikipedii: "The name Chogori, derived from two Balti words, chhogo ("big") and ri ("mountain") (چھوغوری) has been suggested as a local name, but evidence for its widespread use is scant. It may have been a compound name invented by Western explorers or simply a bemused reply to the question "What's that called?"" No i, jak tu się wspomina, jeśli już, to językiem źródłowym byłby balti, a więc grupa sinotybetańska. Indoeuropejski urdu (czyli w zasadzie hindi z jeszcze większymi naleciałościami z perskiego i arabskiego) na tych terenach tradycyjnie nie występował. Zresztą nawet dzisiaj w Pakistanie rdzennie gada w nim bodaj mniej niż 7% populacji.

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
6 marca 2018 o 4:18

W Libii było bodaj podobnie. I co z tego? Łatwo jest obrzucić prymitywne społeczeństwo petrodolarami i dać im luksusy, na które cywilizacyjnie nie zasłużyli. A potem jeden element wypada z układanki i wszystko idzie o kant d... potłuc. Jak ostatecznie elektrowozy obniżą popyt na ropę, dokładnie to samo stanie się w całej Arabii. Zobaczycie.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
6 marca 2018 o 4:15

@yabol428: Myślałem, żeby o tym wspomnieć, ale ostatecznie stwierdziłem, że wtedy fakt będzie za bardzo rozwlekły, i lepiej skupić się na gospodarce. Poza tym robiłem też inny, o zasięgu języka perskiego, więc w sumie nie było sensu się dublować.

[fakt]
Ocena: -1 (Głosów: 1) | raportuj
5 marca 2018 o 15:17

@yabol428: Jeśli mam zgadywać, to Panowie Brodaci na Wawelu bali się, że jak obwołają Jadwigę królową, to Habsburgowie albo ktoś inny zrobi łomot, że przecież w papierach stoi, że rządzi król, a nie królowa, więc tak dla pewności woleli zrobić z niej króla.

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 3) | raportuj
5 marca 2018 o 7:16

@zszywki: Bo Jadwiga, podobnie jak Einstein i Kopernik, była kobietą. A więc w prawidłowej odmianie rzeczownika rodzaju żeńskiego, który został zaczerpnięty od rzeczownika rodzaju męskiego (por. "pani dyrektor", "pani naczelnik" itp.), słowo to w dopełniaczu musiałoby zachować formę mianownikową, a więc byłoby "poprzez odwołanie się do patriotyzmu król". Tylko że wtedy zamiast Ciebie ktoś inny zacząłby jęczeć, że co za debil to pisał, że nie znam odmiany języka polskiego, i że powinienem się zabić. Czego wolałem uniknąć.

[fakt]
Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
4 marca 2018 o 12:34

@timoov: To tam wtedy byli Niemcy, a oni to zawsze byli popierdzieleni na potęgę. (Tak naprawdę po prostu mi się źle wystukało na klawiaturze.)

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
26 lutego 2018 o 7:55

@afa: Szacunki są mocno rozbieżne, więc wolałem podać ten najniższy, co do którego nie ma żadnych wątpliwości. Prawda, najpewniej zginęło ich tam znacznie więcej, dlatego napisałem "prawdopodobnie ponad".

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
13 lutego 2018 o 9:17

Na 99% fałszywa, a prawdziwą trzyma jakiś zaufany tajniak w cywilu.

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
12 lutego 2018 o 8:53

648 na 30 tys. to nieco ponad 2%, czyli DUŻO mniej niż wynosił odsetek Żydów na ziemiach polskich, i to licząc tylko tych, którzy się uważali JEDYNIE za Żydów. Zresztą zdecydowanej większości Żydów rozbiory nie przeszkadzały, a wręcz przeciwnie: właściwie to walka z rzekomym polskim antysemityzmem była jednym z argumentów za ich przeprowadzeniem. A jak Polska odzyskała niepodległość, to Żydzi amerykańscy wymusili na Wilsonie wysłanie do niej specjalnej delegacji, żeby zbadać, czy faktycznie ich Polacy mordują (jak ustalono: nie).

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
3 lutego 2018 o 4:39

@piosza: Tak, tak, dzięki, zmieniłem. Ech... było zostać przy starej dobrej Persji, to by się ludziom teraz nie pieprzyło. :/

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
31 stycznia 2018 o 9:17

Żadnych "świętych ksiąg" wtedy nie było, bo prawdziwe pismo w Indiach pojawiło się dopiero w III w. p.n.e. (nie mówię o tych symbolach, z których wcześniej korzystali — tamte były za krótkie, żeby przekazywać jakąkolwiek skomplikowaną treść). O ile sam tekst Wed rzeczywiście skomponowano w podawanym czasie, to dopiero w I w. p.n.e. po raz pierwszy spisano go na papierze, więc niepodważalnych dowodów na ich wcześniejsze istnienie nie mamy.

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
31 stycznia 2018 o 5:20

@yabol428: To nawiązanie do tego, co odwalił w trakcie prezentacji odrestaurowanych czeskich insygniów królewskich. Nie odlał się co prawda w kościele, ale zataczał i musiał podpierać się ścianą. Zresztą obczaj sobie na YT: https://www.youtube.com/watch?v=APXDT9lCyxk

[fakt]
Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
29 stycznia 2018 o 17:21

Wiem, wiem, pochrzaniło mi się w drugim akapicie z tym, co się obraca wokół czego — oczywiście chodziło o to, że słońce wokół ziemi. Zmieniłbym, ale już się ni da. :/

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
21 stycznia 2018 o 14:37

WIĘKSZOŚĆ monarchów europejskich na przestrzeni historii była cudzoziemcami.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
23 grudnia 2017 o 4:29

W sumie to jeszcze w trakcie wojny europejskie i amerykańskie dzieci bawiły się w tych dobrych i Niemców.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
3 grudnia 2017 o 19:23

Bzdura, po prostu gazety nie publikowały, żeby się Unia nie rozpadła na kilka lat wcześniej.

[fakt]
Ocena: -1 (Głosów: 1) | raportuj
17 listopada 2017 o 14:55

Czekajcie na oficjalną decyzję Urzędu Miasta, a potem róbcie z tego fakt.

[fakt]
Ocena: -1 (Głosów: 1) | raportuj
10 października 2017 o 16:35

No, Dorf to typowo aszkenazyjskie nazwisko, więc aż takie to dziwne nie jest. "Mos" to z kolei pewnie od "Mosze". A więc: któryś z przodków urodzony w okolicach Dorfu miał ojca imieniem Mosze i tak powstał Mosdorf.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
10 października 2017 o 16:27

Dlatego nie skanuje się dupska na kserokopiarce, bo i tak poznają, kto to.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
10 października 2017 o 16:23

@passingby: "Publiczne okazywanie sobie uczuć jest czymś niestosowanym nie tylko w wielu krajach afrykańskich, ale też w Chinach" Jako ktoś, kto Chiny zna z pierwszej ręki, jak również obściskiwanie na każdym kroku dziewczyn przez ich niewyżytych chińskich chłopaków, stwierdzam, że pierdoły pan opowiadasz i tyle.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
10 października 2017 o 16:21

No i? Nie masz już czego wrzucać?

[fakt]
Ocena: -2 (Głosów: 2) | raportuj
4 października 2017 o 8:33

Jeden cudzysłów jest, a gdzie drugi?

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
20 września 2017 o 5:01

@yabol428: Wybrzeże Pacyfiku, w pobliżu granicy amerykańsko-kanadyjskiej.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
2 września 2017 o 6:30

@sawyer123: Fakt. Nie ma nic zaskakującego w fakcie, że naród posługujący się językiem arabskim, wyznający arabską religię, UWAŻAJĄCY SIĘ za Arabów, który z Arabami mieszał się przez ostatnie 1000 lat, ma w sobie więcej DNA ludzi mieszkających po drugiej stronie Morza Śródziemnego niż rzeczonych Arabów. Kompletny standard.

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
22 lipca 2017 o 0:25

"A.A. Milne'a" jak już... facet był Anglikiem.

« poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 następna »