Profil użytkownika
TheFryt
Zamieszcza fakty od: | 1 maja 2013 - 15:25 |
Ostatnio: | 17 kwietnia 2017 - 17:02 |
- Faktów na głównej: 53 z 61
- Punktów za fakty: 2704
- Komentarzy: 31
- Punktów za komentarze: 44
« poprzednia 1 2 następna »
Zamieszcza fakty od: | 1 maja 2013 - 15:25 |
Ostatnio: | 17 kwietnia 2017 - 17:02 |
« poprzednia 1 2 następna »
Zobacz też inne serwisy:
|
|||
Retro Pewex | Pewex | Stylowi | Rebelianci |
Motokiller | Kotburger | Demotywatory | Mistrzowie |
Komixxy | Piekielni |
Kolejne bzdury. Po pierwsze, w sezonie 1991 panowałą dośc duża swoboda jeśli chodzi o silniki w samochodach grupy C, która wtedy była najwyższą w wyscigu Le Mans jak i wyscigach długodystansowych (dzisiejszy odpowiednik to klasa LMP1). Jednak w 1992 zmieniono dopuszczalne jednostki na 3.5 l wolnossące (takie same jak w ówczesnej Formule 1), i przez to Wankel poszedł w odstawkę (Mazda startowała w Le Mans z tymi silnikiem na długo przed 787B). Ponadto, Mazda nie miała szybkiego tempa na pojedynczym okrążeniu w porównaniu ze swoimi rywalami, ale nadrabiała to wydajnością silnika. Kolejną bujdą jest moc silnika - wynosiła ona maks. 700 KM w trybie wyścigowym, rzeczone 930 KM było osiągalne, ale ze względu na możliwe problemy z wydajnością i nadmiernym spalaniem nie stosowano aż takiej mocy. I ogarnijcie moderatorzy tą stronę bo żal na to patrzeć.
Mistrzu, najpierw piszesz, że Brytyjczyk pochodzenia polskiego a potem Polak? Wszędzie figuruje jako Brytyjczyk, polskie ma jedynie pochodzenie. Rozumiem, że Polska ma małe tradycje w sportach motorowych i można popaść w zadumę z tego, że byli kierowcy którzy mieli polskie pochodzenie, ale nie popadajmy w aż takie zadufanie i nie zmieniajmy historii. 2-krotny mistrz świata F1 Emerson Fittipaldi z Brazylii, też ma polskie korzenie ale nikt nie nazywa go Polakiem. Więcej dystansu.
Cóż, w wielu źródłach figuruje jako Polak, miał polskich rodziców, ale on sam urodził się w Holandii, mieszkał od małego we Francji i wieku 14 lat przyjął francuskie obywatelstwo, ponadto są źródła które klasyfikują go jako Francuza... Dyskusyjna kwestia. Na przyszłość zdecyduj się czy piszemy Polak z małej czy dużej litery...
Do ciężkiej cholery, kierowcy wyścigowego a nie rajdowego. Zresztą to chyba 3-4 fakt na temat tego wypadku, modeeracja niech sie ogarnie bo ta strona to teraz głównie obrazki z podpisem a nei fakty.
Źle sie dzieje, kiedy tak znany i lubiany przez wielu klub pozbywa się elementu herbu, bo ciapaki sie mogą zdenerwować...
Mały błąd w tekście: Tyrrell P34 nie był jedynym bolidem w historii F1 mający 6 kół, ale za to był jedynym który uczestniczył w wyścigach (reszta 6-kołowców albo pozostała w fazie prototypu lub odbyła kilka testów).
Polecam film "Nocna zmiana", zobaczycie, że zdrajcy narodu to te same mordy, które dziś nadal oglądamy w Sejmie.
Feminazistki do piachu
Jednak to dobrze, ze Polska nie jest tak "postępowa" i tolerancyjna jak Zachód, bo takie dziwactwa jak to... no to ludzkie pojęcie przechodzi :\
Heh, nie ma to jak opublikować fakt 3 miesiące po wrzuceniu...
Pomijając idiotyczne pomylenie rajdów z wyscigami, to ten wyścig rozgrywany jest już od 1907 roku, kiedyś był częścią Motocyklowych Mistrzostw Świata,a w tym "fakcie" zasugerowano, że chłopy na motorach poprostu skrzykną się ze sobą w kilkanaście osób i zapierniczają w ruchu ulicznym.
Co za bzdury z Giermaziakiem. Został jedynie zaproszony na testy bolidu. Jak narazie tylko 2 zespoły potwierdziły składy.
Kolejny przykład, że JKM jest niewygodny dla dzisiejszego koryta i przez to jego wypowiedzi są manipulowane, a tak naprawdę to oczytany, inteligentny człowiek, który chce przegonić tych złodziei z sejmu
Ciapate won z Europy
Otóż to, Andrzej Jaroszewicz swego czasu popierdzielał Stratosem, bodaj 3 egzemaplarze miał i z jednego wzięto silnik do Stratopoloneza, ponoc samochód był szybki ale tragiczny w prowadzeniu, bo środek ciężkosci był praktycznie z tyłu.
Ja słyszałem, że rekord Veyrona SS został anulowany, ponieważ użyto egzemplarza który ponoc miał zdjętą blokadę prędkośći (Veyrony SS chyab w trosce o swoich klientów mają elektronicznie ograniczoną prędkość do... 415 km/h :D), Bugatti mialo sie odwoływać, ale nie wiem jak to sie potoczyło. Ponadto One:1 ma moc 1340 KM.
Mówi się również, że nieoficjalny rekord wynosi 1,92 sekundy i również nalezy do Red Bulla.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 22 stycznia 2014 o 11:40
Warto dodać, że w kulturze masowej zostal spopularyzowany przez Ronniego Jamesa Dio, amerykańskiego wokalistę włoskiego pochodzenia, gdy dołączył do Black Sabbath w 1979 roku.
Tusk Vision Network
Ponadto, Rindt zginął podczas sesji treningowej. Po śmierci Rindta, wliczając GP Włoch, rozegrano 4 wyscigi. Za zwycięstwo w tych czasach zdobywało sie 9 punktów. Przed GP Włoch Rindt prowadził w klasyfikacji, mając 45 punktów. Drugi kierowca miał 25 punktów. Zakładając, że drugi kierowca wygra te 4 wyścigi, to mamy 4x9=36. 25+36=61. Tak więc ta przewaga była mozliwa do odrobienia.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 1 września 2013 o 12:27
Widzę że na tym portalu pracuja bardzo niekompetentni ludzie. Ten fakt już został opublikowany przeze mnie: http://faktopedia.pl/476547/Austriak-Jochen-Rindt-jest-jedynym I nawet użyto identycznego zdjecia... Na przyszłość radzę być bardziej ogarnietym w robocie
M.in. puścili mu "I Fought The Law" The Clash i "Panama" Van Halen :)
Był i nadal jest, ale juz niedługo, bo Ruskie w Soczi budują tor, na którym juz w przyszłym roku ma byc GP Rosji. :)
Małe sprostowanie,te 77 okrążeń to liczba najlepszych okrążeń w wyścigu :)
Bazował na Porsche 962, konstrukcji z roku 1984, a startował w 24H Le Mans w klasie GT, mimo iż wyglądem i osiągami pasował do klasy LMP, jednak FIA musiała go umieścić w klasie GT, ponieważ w tej kategorii były dopuszczone tylko samochody produkcyjne takie jak McLaren F1 czy Ferrari F40. FIA nakazała minimalna roczna liczbę wyprodukowanych sztuk, co przy sporych kosztach produkcji Dauera było niemożliwe do zrealizowania