Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Około 80% marek okularów, m.in. Ray-Ban (słynna linia Aviator) oraz Oakley

Około 80% marek okularów, m.in. Ray-Ban (słynna linia Aviator) oraz Oakley jest kontrolowana przez jedną firmę - Luxottica.

Ray-Ban'y stały się popularne na przełomie lat 60. Okulary noszone przez niemal każdego - od robotników, przez jazzmanów i oficerów w armii, do nawet ówczesnego prezydenta.
Komplikacje zaczęły się w 1999 r., kiedy to marka została (wraz z wieloma innymi) wykupiona przez Loxottica, za pojedynczą parę trzeba było zapłacić kilkanaście razy więcej, a same marki stały się postrzegane jako "ekskluzywne".

Problem nie tyczy się tylko okularów przeciwsłonecznych - ucierpiały również okulary korekcyjne, których cena zwykle była wielokrotnie podnoszona po tym, jak marka została kupiona, tym samym dołączając do molocha praktycznie kontrolującego rynek szkieł przeciwsłonecznych oraz korekcyjnych.

70% z marek wykupionych przez Luxxotica wychodzi z tej samej fabryki.
Sama firma ma w posiadaniu również niemal każdą większą linię sklepów optycznych.
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…