Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Szczecińska stocznia Vulcan, 1905 rok. W 1905 zbudowano największy wówczas...

Szczecińska stocznia Vulcan, 1905 rok.

W 1905 zbudowano największy wówczas pasażerski statek parowy na świecie – SS „Kaiserin Auguste Victoria”. Wyczyn ten powtórzono w 1913
 w hamburskim oddziale „Vulcana”, budując kolejny największy pasażerski statek parowy na świecie - SS „Imperator” przewyższający pod każdym względem RMS „Titanic”, który zatonął rok wcześniej. „Imperator” w 1920
 w wyniku reparacji wojennych został przejęty przez linie Cunard Line
 z Wielkiej Brytanii i przemianowany na RMS „Berengaria”.

Po 1918 roku stocznia na mocy Traktatu Wersalskiego zaprzestała budowy statków. W 1938 ponownie uruchomiono m.in. wydział budowy maszyn, który dwa lata później mógł przyjąć zamówienie na okręty podwodne dla Kriegsmarine. W październiku 1943 roku zwodowano U-901, drugi z budowanych okrętów (U-902) został zniszczony podczas alianckich nalotów. Budowano tu także torpedowce. Do końca wojny stocznia
 została całkowicie zniszczona.

Po 1945 roku na jej terenie i przyległej Stettiner Oderwerke zbudowano Stocznię Szczecińską, a obecnie działa tam również Szczecińska Stocznia Remontowa „Gryfia”. Jednym z jej nabrzeży jest Nabrzeże Wulkan.
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…