Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
Profil użytkownika

passingby

Zamieszcza fakty od: 1 sierpnia 2013 - 15:40
Ostatnio: 29 marca 2019 - 11:31
  • Faktów na głównej: 188 z 211
  • Punktów za fakty: 8935
  • Komentarzy: 641
  • Punktów za komentarze: 343
 
[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
27 marca 2017 o 17:47

Było nieraz. I nie, to nie jest święto narodowe. http://faktopedia.pl/489263#comment_12896

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
26 marca 2017 o 21:59

@JaroWars: Nie chce mi się wnikać w meandry irańskiego prawa i co tam jest publicznych pokazywaniem się w myśl oryginalnego artykułu. W każdym razie, gdybyś przeklikał więcej niż jedno zdjęcie z prywatnym zdjęciem grupowym delegacji, to zauważyłbyś, że panie w czasie spotkań z irańską delegacją noszą już bez wyjątku zakrycia głowy. Zresztą, może i to zrobiłeś i po prostu kłamiesz, poziom dyskusji nie pozwala mi odrzucić takiej opcji, więc EOT. https://www.umww.pl/wielkopolscy-przedsiebiorcy-z-wizyta-w-iranie https://www.umww.pl/attachments/article/40243/DSCN2582.jpg https://www.umww.pl/attachments/article/40243/DSCN2599.jpg https://www.umww.pl/attachments/article/40243/DSCN2631.jpg

[fakt]
Ocena: -1 (Głosów: 1) | raportuj
26 marca 2017 o 21:41

@JaroWars: Fascynujące osiągi hipokryzji, by w jednej wypowiedzi: - przeczyć, że zjawisko istnieje; - twierdzić, że było dawno temu; - tłumaczyć, że to naturalna rzecz, iż istnieje teraz; Z ciekawości, jesteś jednym z tych ludzi, którzy mają problemy np. z marginalizowaniem roli Polaków w złamaniu Enigmy w zachodnich filmach czy wówczas też stwierdzasz, że jak się komuś nie podoba, to niech Polacy kręcą sobie swoje filmy, w których choćby lądują na Księżycu?

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
26 marca 2017 o 21:32

@serek2731: Jak zwykle to co piszesz pozbawione jest jakiekolwiek sensu. Podaję materiały, z których wynika, że KPWB sprzeciwiała się wojnie w pewnym okresie (innym jednak niż twierdzisz). Ty wyskakujesz z fałszowaniem numerów jakiegoś innego czasopisma, by wykazać antyniemieckość "od zawsze", czyli coś w oczywisty sposób nie miało miejsca w przypadku KPWB. Absolutny absurd tej postawy podsumowuje ostatnie zdanie - komuniści kłamią i fałszują dokumenty, ale mój komunista jest bardziej wiarygodny, bo jego wersja mi się bardziej podoba (jeśli taka jest faktycznie jego wersja, bo to, że wyczytujesz sobie z książek rzeczy, których w nich nie ma, to też już wiemy).

[fakt]
Ocena: -1 (Głosów: 1) | raportuj
26 marca 2017 o 21:13

Jest to błędny opis tych badań. W badaniu z 2008 samice małp nie wykazywały żadnej preferencji jeśli chodzi o zabawki, w badaniu z 2002 było dokładnie odwrotnie - to samce nie wykazywały żadnej preferencji. Oba badania odbywały się na różnych gatunkach małp. "As is the case with sex differences in children’s toy preferences, only male monkeys showed a significant preference for one toy type over the other, preferring wheeled over plush toys. Unlike male monkeys and like girls, female monkeys did not show any reliable preference for either toy type." [...] "This “preference” measure revealed a sexually differentiated pattern contrary to that generally seen in human children. Unlike girls, female vervets showed a strong “preference” for feminine toys, whereas male vervets, unlike boys, showed no toy “preference” (Alexander and Hines, 2002). The difference in findings between our study and those in vervets may reflect species differences, the exemplars of toy categories chosen, or that we used an explicit preference test more comparable to those used in human studies." https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2583786/ http://www.ehbonline.org/article/S1090-5138(02)00107-1/fulltext

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
26 marca 2017 o 11:11

Pomieszanie z poplątaniem jakichś historii przytaczanych sprzed lat przez pojedynczych ludzi i przeinterpretowanych przez kolejne media. Diabli wiedzą, co jest w tym prawdą, a co nie. Nie Etiopia, tylko Sudan. Żadna siostra nie zadzwoniła po wizycie, bo chodziło o oblężone miasto. Nie USA dostarczyły, tylko World Food Program, agencja ONZ. Rolą USA było przekonanie prezydenta Sudanu, by pozwolił wystartować samolotowi. http://www.italy24.ilsole24ore.com/art/panorama/2016-09-05/vatican-102946.php?uuid=ADRJ79EB Matka Teresa nie zadzwoniła, tylko pracownik WFP i Reagan oddzwonił. Najwyraźniej też był w to zaangażowany George Bush i Matka Teresa w ogóle poleciała na pokładzie tego samolotu! Tyle wersji! http://www.lastampa.it/2016/09/04/vaticaninsider/eng/world-news/the-saint-who-treated-president-reagan-like-a-school-boy-wXPYCTJVplcT9qK35lt1PK/pagina.html Ale, plot twist!, była też Etiopia i Catholic Relief Services. Tylko chodziło o list, a nie telefon. I dyskusję o zmniejszeniu dostaw jedzenia, a nie organizowaniu jakiejś natychmiastowej pomocy. http://en.radiovaticana.va/news/2016/08/26/us_envoy_to_hs_sheds_light_on_mother_teresa%E2%80%99s_personality/1253289

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 marca 2017 o 11:12

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 2) | raportuj
25 marca 2017 o 20:42

@kenzol: Wiem, że dla niektórych to szokujące, ale świat nie kończy się za oknem (fakt faktem, w Polsce styczeń miał ujemną anomalię w stosunku do wielolecia 1981-2010). Wiem też, że przeczytanie ze zrozumieniem aż 6 zdań niektórych przerasta, więc zauważę tylko, że nigdzie tu nie pada stwierdzenie, by ten styczeń był "rekordowo" ciepły.

[fakt]
Ocena: -1 (Głosów: 3) | raportuj
25 marca 2017 o 20:26

@zeeltom: Na samym dole jest coś, co się nazywa "źródło". Wybacz, że nie zmieściłem ponad 30 tys. słów z niego na obrazku.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 2) | raportuj
25 marca 2017 o 16:57

Obawiam się, że wyznawcy spisków wyczytują tutaj, co chcą wyczytać. Ze źródła: https://i.imgur.com/LW5q4Kx.png W dodatku w ogóle nie uwzględniono kwestii pożarów po takim uderzeniu.

[fakt]
Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
25 marca 2017 o 13:07

Przy tych statystykach trzeba pamiętać o jednym drobnym fakcie - ilu Żydów mieszkało w danym kraju. https://faktopedia.pl/483919 Przykładowo, co z tego, że w Polsce jest 6620 odznaczonych tym tytułem, a w Norwegii 100 razy mniej, jeśli w Norwegii przed wojną mieszkało 2000 razy mniej Żydów, a i ludzi generalnie było 10 razy mniej? Ba, w Polsce przed wojną mieszkało więcej Żydów niż przedwojenna populacja Norwegii. Rekordzistami po uwzględnieniu liczebności populacji zostanie chyba Holandia i Belgia, zostawiając raczej Polskę daleko w tyle (nie chce mi się liczyć dokładnie). Z drugiej strony konsekwencje w Polsce za taką pomoc były o wiele większe. W każdym razie z samego podania takich statystyk niewiele wynika.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 25 marca 2017 o 13:07

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 2) | raportuj
25 marca 2017 o 12:39

https://s.w-x.co/noaa-2016-temps-horserace.jpg

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
21 marca 2017 o 16:47

@serek2731: To miło. Ja tam jednak zamiast czytać o stanowisku Komunistycznej Partii Wielkiej Brytanii z trzeciej ręki wolę po prostu... przeczytać stanowisko Komunistycznej Partii Wielkiej Brytanii. Przykładowo po zajęciu Francji: https://www.marxists.org/history/international/comintern/sections/britain/documents/1940/09/x01.htm "Clear out all supporters of fascism, the men of Munich, from commanding positions." [...] "We assure the working people of France of our solidarity and action in the coming struggle against those who have betrayed France and those who have conquered France through that betrayal." Aczkolwiek taka poprawka, że faktycznie sygnały z Moskwy zaczęły spływać jeszcze w pierwszej połowie września i owe początkowe prowojenne stanowisko najpierw zmieniło się w siedzenie okrakiem na płocie, by po traktacie o granicach przekształcić się w całkiem odwrotne. https://www.marxists.org/history/etol/revhist/backiss/vol3/no4/revking.html#f2

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 2) | raportuj
21 marca 2017 o 10:58

Potępienie przyszło dopiero na przełomie wrzesień-październik, po traktacie o granicach i przyjaźni III Rzesza-ZSRR. Żadne instrukcje nie były więc potrzebne. Do tego czasu to była jedna z najbardziej antyfaszystowskich partii, proponująca sojusz z ZSRR przeciwko Niemcom. Bynajmniej też nie podtrzymywała takiego stanowiska podczas Bitwy o Anglię. Po upadku Francji stanowisko wyewoluowało do czegoś w stylu: pokoju z Hitlerem nie można już osiągnąć, ale wygrana imperialistycznego rządu brytyjskiego też jest nieakceptowalna, konieczny już ludowy rząd, który toczyłby ludową wojną. https://books.google.pl/books?id=VKnnAAAAIAAJ&printsec=frontcover&hl=pl#v=onepage&q&f=false

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
19 marca 2017 o 0:59

Zabawne są te faktoidy, gdzie sprawdzenie, że to bzdura zajęłoby mniej czasu, niż zaśmiecanie tym strony. https://www.reference.com/pets-animals/bats-turn-left-exiting-cave-56725a7a2c481faa https://www.youtube.com/watch?v=_Q47MgwE5-o

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
15 marca 2017 o 18:03

Ach, nieczytanie własnego źródła mudzinastyle. "The women were apparently in another room, linked via video." "The girls' council is chaired by Princess Abir bint Salman, his wife, who was not in the photograph." "In Saudi Arabia, a state policy of gender segregation between unrelated men and women is rigorously enforced."

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
12 marca 2017 o 23:15

12 ludzi postawiło stopę na Księżycu. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Apollo_astronauts#Apollo_astronauts_who_walked_on_the_Moon

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
11 marca 2017 o 23:11

Nie. Są "wycięte" z tej samej kuli, ale nie złożą jej w całości. Pomysł z kulą powstał już zresztą dawno po projekcie budynku, jako inżynieryjska sztuczka do ustandaryzowania obluczeń i produkcji. http://www.realclearscience.com/articles/2013/02/05/great_math_built_the_sydney_opera_house_106456.html

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
10 marca 2017 o 11:11

Według filmu, 600 osób.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
9 marca 2017 o 20:29

Tak, chochliki mają kosę z kaczkami i zawsze czają się gdzieś za rogiem, żeby przechwycić odbite fale dźwiękowe. Według legendy, gdyby kaczka usłyszała własne echo, dostąpiłaby oświecenia i poznała sposób na pokonanie chochlików. A one tego oczywiście nie chcą. http://www.snopes.com/critters/wild/duckecho.asp http://www.acoustics.salford.ac.uk/acoustics_info/duck/

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 3) | raportuj
9 marca 2017 o 0:55

Tak, pod okupacją niemiecką stosowana aborcję jako metodę zmniejszania populacji "podludzi", a dla Niemek polityka była odwrotna. W myśl zasady, że tym lepiej, im więcej "nas" i mniej "ich". Ale na tym się kończy związek tego tekstu z rzeczywistością. 1. Data 9 marca 1943 nie jest prawdziwa. Przyzwolenie na aborcję obowiązywało od początku okupacji. Wszelkie formalizowanie tego stanu rzeczy w stosunku do Polski zakończono w 1941. Podejrzewam, że data to pomieszanie z dopuszczeniem aborcji na życzenie dla pracownic z Europy Wschodniej sprowadzonych do Niemiec - ale to był 11 marca 1943 i nie dotyczyło to Polek, je uwzględniono dopiero 1 kwietnia. 2. W Niemczech aborcja była legalna nie tylko w przypadku upośledzonych dzieci (co stwierdzano przez upośledzenie rodziców i dotyczyło generalnie wad dziedzicznych), ale potem też w przypadku zagrożenia życia matki. Oczywiście, mówiąc o Niemkach. W stosunku do Żydów praktyka była taka sama, jak przeniesiona później na tereny okupowane (a kiedy kobiety z terenów okupowanych zaczęły spływać do Niemiec jako siła robocza, również w stosunku do nich). 3. Cytat Hitlera datowany jest na 22 lipca 1942. Szczególnie zabawne jest więc przedstawienie go jako rzekomego podsumowania stanu prawnego wprowadzonego jakoby 8 miesięcy później. Miał być wypowiedziany na Ukrainie i dotyczył ziem na wschód od Polski (ziemie polskie były albo anektowane do Rzeszy, albo zawarte w Generalnym Gubernatorstwie, wschodnie tereny okupowane to było wówczas już coś innego). 4. Co prawda autor, chyba przypadkiem, uniknął tego sformułowania, ale zawarte jest ono w dziwacznie podanym źródle i generalnie towarzyszy tej propagandzie - Hitler nie "wprowadził aborcji na tereny Polski". Była w Polsce legalna od 1932 (oczywiście nie na życzenie). https://histmag.org/Co-z-ta-aborcja-w-III-Rzeszy-7183 https://www.ewtn.com/library/PROLIFE/NAZIPOPU.TXT

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
7 marca 2017 o 13:49

W tym zdanie dosłownie nie ma nic prawdziwego. Nie ma części mózgu, które są wyłączone w czasie snu, nie ma czegoś takiego, jak część mózgu odpowiedzialna za odruch kichania, poza tym ludzie podczas snu kichają. Jest szereg czynników, które zmniejszają szanse na kichanie podczas snu. Od tego, że pozostajemy w jednym miejscu i mamy mniejsze szanse natrafić na czynniki podrażniające, poprzez mniejszą aktywność neuroprzekaźników i podwyższony próg reakcji na bodźce, po zwiotczenie mięśni w fazie REM. Ale jeśli bodziec jest wystarczająco silny, to kichniemy. Niektórych to budzi, niektórych nie (w każdym razie, nie wydaje się, by ich budziło, ale nie ma żadnych badań, które pokazywałyby jak wygląda wtedy aktywność mózgu). https://www.scienceabc.com/humans/do-we-sneeze-when-were-sleeping.html

[fakt]
Ocena: -2 (Głosów: 2) | raportuj
7 marca 2017 o 13:28

To nie jest trafne tłumaczenie. Oczekiwanie implikuje zakładanie takiej opcji. Oni po prostu sobie tego nigdy nawet nie wyobrażali ("never imagined"). Tak, jak np. kobiety w XVII wieku nigdy nie wyobrażały sobie, że kiedyś będą mogły głosować, tak whitewashing w Hollywood jest rzeczą tak oczywistą, że nikt o zdrowych zmysłach nie pomyślałby nawet przez chwilę, że ten film będzie wyjątkiem.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
28 lutego 2017 o 18:35

Jest dokładnie na odwrót, ale rozumiem, że będąc cywilizacyjnie poza Zachodem tak właśnie można zrozumieć tytuł artykułu (przy okazji pokazując, że nie czytało się nic poza nim). Więc tam w cywilizowanym świecie, kiedy ktoś przechodzi operację zmiany płci, to odnosi się do niego korzystając z płci, z którą identyfikuje się na tyle, żeby przechodzić operację. Kiedy więc tytuł stwierdza "17-year-old transgender boy wins Texas girls' wrestling title", to nie jest mowa o kimś, kto przeszedł operację zmiany płci na żeńską, tylko właśnie na męską. Jakby ktoś miał wątpliwości: "Beggs completed an undefeated season by winning a controversial title in an event clouded by criticism from those who believe the testosterone he's taking as he transitions from female to male created an unfair advantage." A dlaczego walczył w kategorii żeńskiej, choć nie chciał (jak można wyczytać już w pierwszym zdaniu po tytule)? Bo chociaż na Zachodzie opanowali kwestię języka w odniesieniu do takich osób przynajmniej w artykułach prasowych, jak widać mają jeszcze wiele do przejścia i reguły biorą pod uwagę płeć wpisaną w certyfikacie urodzenia. "His family has said he would rather be wrestling boys, but state policy calls for students to wrestle against the gender listed on their birth certificates. "

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
27 lutego 2017 o 21:39

Ach, obserwować jak ktoś próbuje obalać hipotezy naukowe atakując mało istotne badanie z roku 1919, to jak obserwować dziecko szczerze wierzące w Mikołaja. I do tego jeszcze atakując nie do końca trafnie, bo Newburgh nie karmił królików wołowiną, tylko kazeiną (białkiem z mleka). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2458737/pdf/brmedj06840-0009.pdf https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/article-abstract/533277 W każdym razie nie, pogląd ten nie opiera się na badaniach Newburgha. Po nich było zatrzęsienie innych badań. Jego badań już się nawet nie wspomina we współczesnych przeglądach stanu badań. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1262767/ I podsumowanie jest w zasadzie takie samo jak w zalinkowanym wyżej przeglądzie z 1936 roku: nie ma przekonujących dowodów, że dieta bogata w białko wywołuje choroby nerek, ale należy jej unikać, jeśli chorobę nerek już się ma.

« poprzednia 1 24 5 6 7 8 9 10 11 12 13 1425 26 następna »