Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Szukaj


 

Znalazłem 30 takich faktów
Policjanci w Los Angeles uratowali pilota, który rozbił się na przejeździe kolejowym podczas lądowania awaryjnego. Ratunek przyszedł na kilka sekund przed tym, jak we wrak uderzył rozpędzony pociąg
Skutki katastrofy kolejowej w Kochanówce, 6 maja 1968 r. Podczas przejazdu eszelonu (pociągu wojskowego) przez most kratownicowy nad rzeką Wielopolka koparka BAT-M zahaczyła o jedno z przęseł mostu, powodując zepchnięcie i spiętrzenie przewożonych za nią na platformach ciężarówek (w sumie ośmiu)
 i kutrów holowniczych. W wypadku zginęło 7 kierowców z 13. Kołobrzeskiego Batalionu Saperów, którzy wbrew przepisom podróżowali w kabinach swych pojazdów - przeżył tylko ten
 w widocznej na zdjęciu ostatniej ciężarówce.

Do wypadku doprowadziło zastosowanie podczas ładowania koparki BAT-M na platformę kolejową radzieckiej instrukcji, która uwzględniała szerszą niż w Polsce skrajnię kolejową. Oficer dowodzący załadunkiem został ostatecznie uniewinniony, jednakże karę ponieśli kierowca koparki, oraz dowódca,
 który zezwolił żołnierzom na jazdę w kabinach.
Podczas wizyty prezydenta Francji Alberta Lebruna w Londynie w marcu 1939 r. omal nie doszło do dyplomatycznego skandalu. Brytyjczycy w ostatniej chwili przenieśli uroczystość w inne miejsce, gdy zorientowali się, że francuskiej delegacji nie wypada podejmować w windsorskiej Sali Waterloo, gdzie ze ściany spoglądał m.in. generał Wellington, a w przedsionku prezentowane były osobiste drobiazgi należące do Napoleona oraz buława francuskiego marszałka.