Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
Profil użytkownika

passingby

Zamieszcza fakty od: 1 sierpnia 2013 - 15:40
Ostatnio: 29 marca 2019 - 11:31
  • Faktów na głównej: 188 z 211
  • Punktów za fakty: 8935
  • Komentarzy: 641
  • Punktów za komentarze: 343
 
[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
15 stycznia 2016 o 19:00

@Pinnhead: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/08/Phase_diagram_of_water.svg/700px-Phase_diagram_of_water.svg.png Musiałoby wynosić ponad 10 barów. Jezioro ma 20 metrów głębokości, czyli panuje tam ciśnienie niecałych 3 barów. Czyli nie bardzo.

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
15 stycznia 2016 o 18:40

W źródle nie ma nic o tym, by był za Aleksego, a za Fiodora był "językiem dworu". To znaczy, że wypadało nim mówić jak np. po francusku w średniowiecznej Anglii (czy nawet nie tak, bo rządy Fiodora trwały kilka lat, więc to była dosłownie chwilowa moda).

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
10 stycznia 2016 o 13:24

To zdecydowanie nie jest najstarsze zwierzę na świecie. Jest to najstarsze zwierzę lądowe, którego wiek znamy. W oceanach żyją niezliczone zwierzęta, które mają kilkaset czy nawet kilka tysięcy lat. Ba!, są zwierzęta, które mogą być biologicznie nieśmiertelne (w sensie, wiek nie jest czynnikiem, który wpływa na ich śmiertelność). I nie dotyczy to tylko gąbek, małż czy koralowców. Są ryby, które mogą żyć ponad 200 lat i prawdopodobnie są wieloryby, które tyle dożywają. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest-living_organisms

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
5 stycznia 2016 o 15:57

@Pinnhead: Poprawione.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
5 stycznia 2016 o 13:12

@Klichson: Są podane dwa źródła. https://physics.stackexchange.com/questions/195466/how-many-atoms-are-there-in-our-solar-system

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
5 stycznia 2016 o 13:08

Chciałbym zauważyć, że ze źródła wyłania się obraz dość inny. Z którego wychodzi, że ten fakt brzmi mniej więcej tak: "nie ma całkowitego zakazu poruszania się podczas godziny policyjnej, bo po mieście może się poruszać np. policja lub wojsko". "Pojawiały się natomiast zakazy lokalne, związane m.in. z aktualnie panującą na danym terenie herezją. Zakaz taki wydał dla diecezji wchodzących w skład metropolii Narbonne synod prowincjonalny w Tuluzie (1229 r.) i obejmował on zarówno wersję łacińską jak i przekłady na języki narodowe." "Penalizacja tłumaczenia i prywatnego posiadania oraz prywatnej lektury Biblii była wielokrotnie powtarzana i stosowana z różnym nasileniem w różnych częściach Europy." "W 1527 roku teologowie z Sorbony, potępiając naukę Erazma, nawołującego do powszechnego czytania Pisma Świętego, oświadczyli, że Kościół katolicki nie zabrania czytania Biblii w ogóle, ale wprowadza ograniczenia wobec tych, dla których taka lektura mogłaby się stać powodem popadnięcia w herezję. Wolno było czytać Pismo Święte, ale zawsze z prawowiernym wyjaśnieniem, które odpowiadałoby poziomowi intelektualnemu czytelników."

[fakt]
Ocena: -1 (Głosów: 1) | raportuj
3 stycznia 2016 o 19:31

Źródłem tych "faktów" jest opis jakiejś książeczki napisanej przez byłą specjalistę od public - relations i nauczycielkę magicznej sztuki machania rękami nad ludźmi w celu wyciągnięcia od nich kasy (reiki). W rezultacie trudno się dziwić, że można w tym tekście natrafić na rzeczy, których nazywanie bełkotem byłoby zbyt pobłażliwe. "Młody jęczmień zawdzięcza swój kolor bardzo wysokiej zawartości chlorofilu. Ten tajemniczy składnik wykazuje się niesamowitymi właściwościami prozdrowotnymi. Nazywany jest też „krwią roślin” i upłynnionym światłem słonecznym – jedyną substancją, która dostarcza człowiekowi energię słoneczną w takiej postaci." Skisłem. Bajki o młodym jęczmieniu zresztą sięgają początków Internetu - http://www.ncahf.org/articles/a-b/barleygreen.html

[fakt]
Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
3 stycznia 2016 o 19:02

Pierwsze zwierzęta w kosmos wysłali Amerykanie jeszcze w 1947 roku. Łajka była pierwszym zwierzęciem na orbicie. https://en.wikipedia.org/wiki/Animals_in_space Nie bardzo też rozumiem, jaką rolę ma pełnić tutaj przykład Łunochodu. Czy ma to być ten przykład rozpoczętej przed Amerykanami eksploracji Księżyca, chociaż wylądował tam dopiero w 1970? Czy może ma być przykładem jakiegoś osiągnięcia Rosjan fakt, że będąc niezdolni do wysłania na Księżyc ludzi wysłali tam zdalnie sterowany samochód? Odpowiadając natomiast na tak postawione pytanie, odpowiedź jest prosta - oczywiście, że wygrali. Gdyby było pytanie o "wyścig", to można by się jeszcze zastanawiać nad sensem takiego stawiania sprawy. ZSSR wysłał sondy tylko do 4 ciał niebieskich: Księżyca, Marsa, Wenus i komety Halley'a. Ostatni raz wylądowali na Marsie w 1971, na Księżycu w 1976, na Wenus w 1985. Od upadku Związku Radzieckiego nie udało się Rosjanom wysłać czegokolwiek poza ziemską orbitę, a i tak próbowali tylko dwa razy. Ich program kosmiczny jest na równi pochyłej do niebytu i jeśli się to nie zmieni, za kilkanaście lat może się ograniczać tylko do wysyłania ziemskich satelitów.

[fakt]
Ocena: 3 (Głosów: 3) | raportuj
3 stycznia 2016 o 14:29

Poziom wyprania mózgu 10/10, gratuluję. W artykule wszystkie twierdzenia przypisane są do jednego "eksperta" - https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_A._Gabriel . Który może i jest ekspertem w dziedzinie islamu, ale nie jakichkolwiek informacji, by był jakimkolwiek ekspertem od języka arabskiego większym niż statystyczny użytkownik języka. Nie ma tam też żadnej informacji, by jacyś dziennikarze go o to pytali, a jeśli ktoś uważa, że jakieś bajania grona wariatów w Internecie to opinia publiczna, to krzyżyk na drogę. To zresztą i tak nie ma znaczenia, ponieważ pierścień fotografowano nie tylko ziemniakiem. Powodzenia w rysowaniu śmiesznych znaczków. http://0.tqn.com/d/urbanlegends/1/S/h/A/1/obama-wedding-ring-2.jpg https://1.bp.blogspot.com/-H1Uwq75AEpI/UHoAOZjRVII/AAAAAAAAJ0w/LOe-wjpVIpQ/s1600/Obama-Islam-Ring-Illustration-Created-By-Joseph-Mesa-10-13-2012.jpg

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
2 stycznia 2016 o 13:55

@grafzero: Nie. Słowo kontrowersja tak naprawdę znaczy "balon". Czy mamy już kontrowersję wokół znaczenia słowa kontrowersja? Szybko, zróbmy o tym fakt!

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
2 stycznia 2016 o 3:19

@passingby: Lwów. Nie ma potwierdzonych przypadków lwów z melanizmem.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
2 stycznia 2016 o 3:14

Zdecydowanie nie zdążyła. Żeby środki nie przepadły warunkowo odebrano pojazdy. Z 216 sztuk w tych wszystkich zamówieniach 70 odebrano warunkowo. W większości przypadków to przyspieszenie procedur, ale np. w Łodzi odebrano tak pojazdy, których jeszcze nie wyprodukowano (według nieoficjalnych informacji, to niektóre wręcz dopiero zaczęto). http://www.rynek-kolejowy.pl/60893/ministerstwo_rozwoju_dotacja_ue_na_tabor_z_pesy_calkowicie_wykorzystana.htm http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?s=2de2a601f4aa4b23e0ad308796829d70&p=129671791#post129671791

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
2 stycznia 2016 o 2:20

Gdyby jeszcze dodać tam występujące w źródło słowo "powierzchniowej", to nawet by się zamieniło z kompletnego absurdu w rzeczywisty fakt. Dla perspektywy, słodka woda gruntowa to 0.5–0.75% wody na Ziemi. Słodka woda powierzchniowa (rzeki, jeziora etc.) to 0.01% wody na Ziemi. https://en.wikipedia.org/wiki/Fresh_water#Water_distribution

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 2 stycznia 2016 o 2:25

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
2 stycznia 2016 o 2:10

Nie w 2017, tylko do 2017, nie CIA, tylko wszystkie agencje federalne. O ile pozostało jeszcze ~40 tys. nieujawnionych dokumentów, ujawniono ich już 5 milionów. https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=JFK_Records_Act&redirect=yes

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 2) | raportuj
29 grudnia 2015 o 22:47

Bardzo miło, kiedy różni bajarze powołują się na źródła, których lektura obnaża ich bajkopisarstwo. Bo czyż nie jest zabawne, kiedy strona promująca abstynencję zamiast prezerwatyw podaje jako jedno ze swoich źródeł publikację na temat Ugandy (a za nią autor faktu okraszonego przekreślonymi kondomami), w której mamy takie fragmenty: "Much debate over HIV prevention has arisen in recent years. While both international and locally-based AIDS organizations continue to seek funds to scale up prevention efforts, researchers and policymakers have debated the meaning of Uganda's unprecedented HIV prevalence decline. One school of thought, including Stoneburner and Low-Beer (2004), Shelton et al.(2004), Hearst and Chen (2004), Green (2003), Wilson (2004), Epstein (2004, 2005b), and Cohen (2004), conclude that a decrease in casual/multiple sexual partner behavior, rather than mainly condom use or increases in mortality, was primarily responsible for Uganda's success. Others have argued in favor of the more prevailing prevention approach that has centered on condom promotion and HIV testing as well as an array of broader structural factors, such as poverty, gender violence and conflict (Fenton, 2004; Halperin and Allen, 2000; Singh et al., 2003; Wawer et al., 2005; Shelton et al., 2005). It is important to note that the behavior change-based analysis of the Uganda prevention success, much of it now published in leading scientific journals, has not argued that such broader factors, as well as condom use, were unimportant; rather, the argument has focused more on the relative impact of the different “ABC” factors (Abstinence, Being faithful and Condom use), especially in more generalized epidemics driven mainly by heterosexual transmission. Moreover, it is worth noting that most of the critics of the partner reduction-focused analysis likewise do not take extreme positions (i.e., condoms only, with no role for partner reduction), although it appears that some of these critics have, perhaps inadvertently, helped to re-polarize what has come to be called the ABC debate – a discourse which has often centered on divisive arguments between “A” versus “C” (Epstein, 2004, 2005b; Halperin et al., 2004; Shelton et al., 2004; Shelton, 2005; Wilson; 2004, Cohen, 2004)." "However, changes in age of sexual debut, casual and commercial sex trends, partner reduction and condom use all appear to have played key roles in the continuing declines." "It is unfortunate that even the British Medical Journal referred to Uganda's pre-1994 interventions as an “abstinence program” (Roehr, 2005). This only helps to perpetuate the confusion and allow Uganda's achievement to become lost in the polemics of abstinence-versus-condoms raging in the north American “culture wars.”" https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1544373/ Musi też bawić powoływanie się na WHO, żeby uzasadnić taki truizm, że abstynencja, jest najskuteczniejszą i najbezpieczniejszą metodą zapobiegania zarażeniu HIV (podobnie, jak najbezpieczniejszą i najskuteczniejszą metodą zapobiegania wypadkom drogowym jest niewychodzenie z domu). Szkoda, że kolejne zdanie już nie znalazło swojego miejsca na stronie. "The safest form of prevention of sexually transmitted HIV is abstinence. However, in most instances, such practices are neither realistic nor desirable. Barrier methods that prevent semen and other bodily fluids from passing from one partner to another are the next most effective preventive methods." Inny kwiatek - powoływanie się na 69% skuteczność prezerwatyw Weller (1993), kiedy w Weller (2007) czytamy: "An initial meta-analysis (Weller 1993) estimated effectiveness at 69%, but was flawed by aggregation across studies with various definitions of condom use, directions of transmission, study designs, and types of index cases. [..] A new meta-analysis by Davis and Weller (Davis 1999) estimated condom effectiveness to be approximately 87% and is based upon longitudinal studies of always an

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
29 grudnia 2015 o 19:01

Nie ma potwierdzonych przypadków z melanizmem, zdjęcie to fotoszopka. http://karlshuker.blogspot.com/2012/06/black-lions-manipulation-melanism-and.html

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
29 grudnia 2015 o 18:37

To nie jest tytuł i niekoniecznie zamysł tej rzeźby. http://futuryst.blogspot.com/2014/03/politicians-discussing-global-warming.html

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
28 grudnia 2015 o 19:07

Eksperyment Calhouna - http://www.pubmedcentral.nih.gov/picrender.fcgi?artid=1644264&blobtype=pdf - jest obiektem zatrważającej masy projekcji, które narzucają na niego ludzi nie mający o nim pojęcia. Przy ilości projekcji w tym filmiku, ten przypadek jest wręcz kliniczny. Pierwszy sygnał ostrzegawczy mamy, kiedy autor filmiku nazywa eksperyment "utopią" i przypisuje jego skutki nieograniczonemu dostępowi do pokarmu. No, chyba że ktoś uważa, że np. zamknięcie w M4 kilku osób i stopniowe dodawanie kolejnych będzie utopią, jeśli tylko będzie się je karmić i leczyć. Bo i to jest cały sęk eksperymentu - w warunkach, kiedy nie ma wolnych ról społecznych do obsadzenia dla nowych osobników następuje załamanie porządku społecznego, a osobniki urodzone i wychowywane w tych nowych warunkach są niezdolne do funkcjonowania w warunkach normalnych. I tyle. Daruję sobie wymienianie wszystkich bzdur, które wytworzył autor. Ale z najważniejszych: - nie ma żadnej zwiększonej agresji wśród samców, jest dokładnie odwrotnie - samce, które wycofały się z rywalizacji o terytorium są pozostawianie w spokoju przez te, które ciągle jakieś terytorium bronią (coraz słabiej i coraz mniejszego); wśród tych wycofanych agresja jest kwestią przypadku - są one skupione w jednym miejscu i jakiekolwiek większe poruszenie wywołuje u nich agresję - nie ma tam żadnych samców dominujących, każdy jest gryziony; - w badaniu nie ma żadnej wzmianki o zachowaniach homoseksualnych; - myszy normalnie wchłaniają płody, tutaj tylko zwiększa się częstotliwość; - nie było żadnych "męskich odpowiedników samic", tylko odpowiedniki tej grupy samic, która przestała angażować się w rozród

[fakt]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
28 grudnia 2015 o 18:17

I z tego studiowania Biblii wyszło mu na przykład takie coś: "In Newton's eyes, worshipping Christ as God was idolatry, to him the fundamental sin" https://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_of_Isaac_Newton

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
24 grudnia 2015 o 13:54

Nie cała rakieta, tylko pierwszy jej stopień. Poza tym, tak opisane osiągnięcie zaliczył już miesiąc wcześniej Blue Origin z ich rakietą New Shepard (i u nich to była cała rakieta). Tutaj "pierwszy raz w historii" polega na tym, że była to rakieta, która wyniosła ładunek na orbitę, New Shepard nie jest do czegoś takiego zdolny (wykonuje jedynie loty suborbitalne).

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 24 grudnia 2015 o 13:57

[fakt]
Ocena: -1 (Głosów: 1) | raportuj
23 grudnia 2015 o 22:35

@wozb: https://en.wikipedia.org/wiki/Negative_temperature

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
23 grudnia 2015 o 22:24

W samym źródłowym artykule jest mowa o dwóch interpretacjach, z których druga zakłada coś przeciwnego - że wszystko jest cząstką.

[fakt]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
23 grudnia 2015 o 21:51

Nie. Nielegalne były obchody Świąt w tych podanych latach 1659-1681, ale nie w Stanach Zjednoczonych, tylko jednym ze stanów - Nowej Anglii. https://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_in_Puritan_New_England Data uznania za święto federalne nie ma nic wspólnego z ich legalnością.

« poprzednia 1 213 14 15 16 17 18 19 20 21 22 2325 26 następna »